TEDAVİLER » ORTODONTİ

ORTODONTİ

Ortodonti; diş telleri, apareyler ve plak gibi araçlarla çapraşık dişlerin hareket etmesine ve düzgün yerleşmesine yardımcı olur. Çapraşık dişlerin temizlenmesi zor olduğundan diş çürüğü ve diş eti hastalığı riski daha fazla olmaktadır. Röntgen ve diğer araçları kullanarak, hangi tedavinin sizin için uygun olduğuna muayene sırasında ortodonti uzmanı karar verecektir.

Tedavi için en uygun yaş nedir? Yetişkinler de ortodontik tedaviden sonuç alabilir mi?

Tedaviye en hızlı cevap büyüme gelişme döneminde olmaktadır, çene kemikleri ve dişler bu dönemde tedaviye daha hızlı cevap vermektedirler. Ancak hastalar ileri bir yaşta da diş telleri takabilirler. Dişsel problemler (çapraşıklık, boşluk gibi…) hekimin talimatları dikkate alındığında her yaşta düzeltilebilmektedir. İskeletsel problemler (alt çenenin önde konumlanması ya da geride konumlanması gibi…) büyüme gelişme döneminde büyümenin yönlendirildiği fonksiyonel tedavilerle, büyümesi devam etmeyen yetişkinlerde ise çene ameliyatlarıyla düzeltilebilmektedir.

Şeffaf plaklarla ortodontik tedavi mümkün müdür?

Günümüzde şeffaf plaklarla da ortodontik tedavi yapılabilmektedir. Dişlerdeki çapraşıklığın boyutu, hastanın yaşı vs. gibi özel durumlar göz önünde bulundurularak şeffaf plaklarla veya sabit sistemlerle ortodontik tedavi yapılabilir. Tedavi şekli ile ilgili en doğru bilgiyi muayene sırasında ortodonti uzmanınız verecektir.

Tedavi süresi ne kadardır? Ve bu sürede nelere dikkat etmeliyim?

Tedavi süresi her vakaya göre değişmektedir. Çapraşıklık veya anomalinin durumu, kullanılacak yöntem, hastanın kooperasyonu vb. gibi etkenler süreyi etkilemektedir. Tel tedavisi süresince ağızda hijyen sağlanmasını zorlaştıracak plak, lastik, braket, tel gibi araçlar olacağından ağız ve diş bakımına fazlasıyla dikkat edilmelidir. Hekimin talimatlarına uyulmalı, tedaviyi olumsuz etkileyecek sert ve asitli gıdalardan kaçınılmalıdır.