TEDAVİLER » LAZER UYGULAMALARI

LAZER UYGULAMALARI

Lazer iyonize olmayan bir ışıktır ve dokuda birikim yapmaz. Bu sebeple x ışını gibi zarar verecek bir özelliği de yoktur. Uygun lazer dalga boyu kullanılarak doğru dozlarla kullanımı önemlidir. Hamileler, çocuklar ve kalp hastaları da dahil olmak üzere herkeste kullanılabilir.

Dental implant tedavisi, çürüklerin temizlenmesi, diş dolgularının, kanal tedavilerinin gerçekleştirilmesi, kök ucundaki iltihapların kurutulması, diş etindeki ve çene kemiğindeki her türlü cerrahi işlem ve estetik diş tedavilerinin yapılması, diş eti şekillendirmesi lazer uygulamaları ile gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca diş rengi beyazlatılıyor, hassas dişlerin hassasiyeti gideriliyor, aft ve uçuk tedavileri de yine lazer yöntemi ile yapılabiliyor.

Lazer teknolojisi ile tedavi uygulamalarında, gerekli olan cerrahi uygulama basitleşmekte ve kısa sürede gerçekleştirilebilmektedir.

Lazer ışını cerrahi operasyonların çeşitli aşamalarında kullanılır. Lazer desteği alınan cerrahi işlemlerde kemik operasyonları 20 yas çekimi için gereken kemik kaldırma işlemleri ve çeşitli kemik şekillendirmeleri çevre dokulara hasar vermeden yapılabilir.

Hasta, cerrahi müdahalelerin ardından günlük hayatını kolaylıkla sürdürebilir, konuşma ve yemek yemede zorlanma gibi olumsuzlukları yaşamaz.

Lazer ile diş tedavisi, özellikle çocuk hastaların ve diş hekimi korkusu olan her yaş grubu hastanın tedavisinde önemli kolaylıklar sağlar.

Hamilelerde ve kalp rahatsızlığı gibi ciddi sistemik hastalığı olan bireylerde lazer ile diş tedavisi tercih edilebilir. Böylece hastalar kendilerini daha rahat hissederler.

Ağız içinde normalin dışında oluşan tüm yumuşak doku lezyonları lokal anestezi kullanılmadan ve dikiş atmaya gerek kalmadan cerrahi tedavileri yapılmaktadır.

Lazer Uygulamalarının Sıklıkla Kullanıldığı Alanlar
• İmplant cerrahisi uygulamalarında başarıyı artırmak ve işlem sonrası şişlik ve ağrıyı minimuma indirmek için,
• Estetik diş hekimliğinde pembe estetik (doğru seviyede ve simetrik dişeti oluşturmak) için,
• Estetik diş hekimliğinde diş beyazlatma için, (Er Yag lazer ile yapılan beyazlatma (bleaching) işlemlerinde dişte ısı oluşturmadan uygulama yapılabildiği için hassasiyet ve zarar oluşturmaz)